sunete din microcosmosul jumătăţii de pahar

cu siguranţă ne agăţam de acelaşi cer
eu de un capăt tu de celălalt
fiecare ascultam aceleaşi sunete cosmice
pe cele înalte ascuţite mă ridic subţire
cu cele joase vin dinspre tine vibraţii
ce se întâlnesc undeva
poate într-un cuvânt pe care tu-l rosteşti mai greu
poate într-o lacrimă pe care eu o plâng mai uşor
locul nu prea contează
o simplă busolă pe care
nordul meu creşte umbre tomnatice spre sudul
pe unde te-acoperi cu aromele verii până când
e-un solstiţiu de gânduri lumina aceeaşi egală
poate doar norul nu e la fel
rătăcit ca o interferenţă pe lungimea noastră de undă
decalajul e temporar
o coordonată orizontală finită când eu şi tu nu
mai apoi tu şi eu nu
ca oscilaţii ale unei sinusoide astrale
până când
în sfârşit
plouă şi
cresc curcubee de sunet aripile privirea
fără pescăruşi fără nori fără teamă alunecăm iar spre albastru
eu la un capăt tu la celălalt
ascultând

*
fii optimist, îţi spuneam şi îmi spuneam dăunăzi, până la urmă ne scăldăm în aceeaşi jumătate a paharului, pe buza căruia îşi plimbă degetul poate Dumnezeu, poate altcineva, şi cântă uneori acea muzica pe care o percepem vibrând până la noi, hai să alegem jumătatea de sus, măcar acolo putem uita cât de mici suntem, să privim cerul într-o iluzorie libertate.

(2004)

Un gând despre „sunete din microcosmosul jumătăţii de pahar

  1. Lumini si umbre efemere, ce se succed în cerc închis,
    Doua nuante, alb si negru, fara culori, asemeni unui vis.
    În apa e adevarata frumusete, viata vesnica si Paradis,
    Când clocoteste de iubire, iar vaporii se-nalta tit mai sus !

    Omul e apa si tarâna, facut sa asemenea lui Dumnezeu,
    E întuneric si lumina, steril sau Creator,la fel ca Fiul Sau.
    EL,Tatal îsi iubeste fiii, si vrea ca toti sa fim asemeni Lui,
    Sa fim inteligentii ca serpii, si caracterul Mielului !

    O zi cu Soare si caldura-n Suflet !

    Apreciază

Lasă un răspuns

