fuga din seraiul mecanic

când cineva nu înţelege pune o etichetă simplă
un carton ieftin reciclabil pe cruce
şi fuge bielă-manivelă în patru timpi
trecutul simplu/ prezentul simplu/ cheia în contact/ viitorul mecanic
nimeni nu pierde astăzi vremea cu lupte cavalereşti
cu zale delicat brodate în aramă
gesturi elegante sonete minuni cruciade

se tastează rapid un cod de bare trăire în format electronic
eventual un rămas bun din două cuvinte made-in-love
şi cam atât

se trece mult mai simplu de pe o zi pe alta
fără complicaţii fără figuri de stil metafore lumi de visat de născut
se manâncă fast două trei poeme haştemele se aruncă restul la gunoi
respectând, desigur, certificatul de mediu
reciclam materiale oameni suflete în container de plastic în fâşii albe mumii
iar pentru tinman
evident
un junkyard roz bombon
în fond
un sistem galactic de lumi artificiale
eu-ri mici în oglinzi mari
sateliţi retransmisii amplificări sterpe ale unei impotenţe universale
cu vise reclame gata scrise pe pancarte
roboţi silabisind imitând umanitatea ca fiind ceva desuet
cu cele patru încăperi inima e un motor mult prea simplu
fără cai putere fără semnalizări fără halogene
fără
fără
fără
şi fără
…

*
prin lumea asta 90-60-90 sunt o relicvă
antropologul nu m-a găsit în arhive aşa că m-a catalogat
prin asimilare prin teamă ca fiind o creatură oarecare
într-un muzeu cu şoapte poveşti pe care nu le ascultă nimeni

ce păcăleală pe maşini
ele nu simt doar amăgesc rotund instrucţiuni de folosire a pământului plat
habar n-au că din poveşti cresc universurile

astăzi m-am săturat de crucea mecanică fără dumnezeu
dau calului ghemul de foc să mănânce ultima dragoste
jăratecul pe care-l mai am în inimă
tai din coapsă carne crudă o pun sub şa pentru drum
ascut lancea mă aşez cuminte sub scutul meu ruginit
evadarea mea n-are nimic spectaculos
floare de măr se deschide primăvara la ureche
nu bubuie nu face zgomot ascuţit nici praf se deschide alb cât să am vreme să-mi iau copilul de mână o cometă de drum
până la marginea verde a big bangului
acolo unde îmi păstrez iluziile intacte graalul
şi o iubire nedescoperită de omul mecanic

(acum 10 ani)

2 gânduri despre „fuga din seraiul mecanic

Lasă un răspuns

