biletul e semnat întotdeauna descifrabil

/liniştea/ cercului/ o apă/ adâncă/ nimicul din urmă/ care să plângă/
pentru că vara-ţi coboram în gări primăverile toamnele-mi veneai înainte cu fructe zemoase pe buze muşcam de sete culegeam sămânţa cu sânge cu tot la fiecare plecare apa ta mereu grea şi prea greu să-ţi rămân
la suprafaţă

e-aproape-iarnă
sparg secunda pe acoperiş
sâmbure de caisă
picioarele calcă de sus oameni trotuare
umbre copaci totul mărunt sau departe
legăn încet capul înainte-napoi
uite-aşa
precum gândul acela
despre moarte

mi s-a făcut de zbor
să simt prin păr vântul
deşi sunt tunsă scurt
la aripi

în cădere e timp destul (în toate căderile e timpul)
să întreb
de unde vântul în umbra mea în pana mea
de ce sunt atât de măruntă de sus uriaşă de jos
de unde apar toţi oamenii aceştia bântuindu-mă rotund
cic-aş fi eu acolo
între ei amintirile mele
de unde bunilor
oamenilor
nimic nu-i întreg se vede coaja fărâme
între coaste un cuib fără pui
de unde bunilor să fiu
eu

cad
şi-atât

*
prea multă lumină

nu
nu mai scriu nimic pe asfalt am desenat dinaintea mea un contur alb
care acum nu mă poate cuprinde
marginile s-au rupt către ceva ce n-are început
sau sfârşit

mi-e doar frig şi puţină frică
de eternitatea asta care sângerează
din mine nu-ştiul
o apă adâncă îşi creşte întunericul
nimic de pe urmă
nimicul din urmă

*
femeia strânge în palmă un sâmbure de caisă
o cruce subţire în-semnată naiv:
dragostea e singura lumină
uneori prea multă şi nu mai vedem
cum din degete timpul ne creşte aripi
unul către celălalt

aşa că astăzi, dragul meu, ţi-am venit înainte
în gol

un trecător milos îi trece pânza pe faţă
clepsidra e goală pe dedesubt

afară ninge cu nisip
din acoperişuri

 

2 gânduri despre „biletul e semnat întotdeauna descifrabil

Lasă un răspuns

