pâine, Queen şi ciorbă de perişoare

ai simţit bine clipa mea pe vârful limbii frigea
restul era un tot artificial
de purtat sau de aruncat sau de dezbrăcat
ca acele fructe din ipsos
decoraţiuni interioare de duzină

nu
replay
nu, nici azi nu mă pot confesa

albă fiind îmi iubesc negrul cu patimă şi-l detest totodată

de-acolo nebunia urletul impulsurile de foc
de-acolo

şi apoi
apoi
rămân iarăşi singură şi arsă şi albă

damnare
să nu pot suporta disonanţa dintre melodii
ta-ta-ta-ta-ta-ul monoton al zilelor
cu tobele crescând patimaşe în pielea umbrită a nopţii
un ritm infernal de fierbinte

şi uite
cum mă tatuez şarpe din coapsa muşcată iluzia din oglindă
azi pe cuvinte
nu mai dansez
în bucătărie papucii de casă de plastic
ce balerină pe cine mint cu graţie pe cine mai mint azi
pirueta casnică

desculţă
unghii încarnate prea adânc în umbre
ronţăie pe albă ora mea de confesiune
ca din caşcaval
un şoarece

hait, m-am damblagit
lângă mine fierbe ceva
bolborosind într-o oală
am uitat focul aprins

cineva departe foarte departe
glăsuieşte tic-tac-tic-tac secunde înţelege cumva răspunde zice aşa
un coşmar de al meu este acela în care văd pe fereastră un oraş perfect, curat, frumos, şi în care sunt singur
îmi vine să urlu de disperare

te cred, îi răspund alb
atât de alb încât
tac-tic-tac-tic
fac parte în parte din ambele emisfere

tu vrei o ciorbă de perişoare nici prea mici nici prea mari
dorinţe rostogol într-o risipă de zarzavat acrişor
restul lumii
facă borşul de putină
vii sa mi-o faci tu?

vin, ii raspund la fel de alb
lânga oala cu ciorbă îmi scriu poeziile
nu ştii?
ştii
menajera perfectă de versuri timpului meu

dar
bine, omule, înţeleg să fac dragoste
între fraze desfăcute indecent între strofe ca şi cum
între-le dintre ele sunt deschisă şi gem şi tu
tu mereu
la masa dintre noi
taci taci blândeţe
taci
ca sarea

iubeşte-ma o dată măcar o singura dată acum atât
o spun privindu-ţi
trupul de cuvinte când mă pătrunde
încă o dată încă o dată încă o dată
ah
ahhh

parcă am vorbit da am mai vorbit de lumile astea două
am tot vorbit la fiecare împreunare de-a lor
fir-ar ele de lumi parcă m-ar rupe-n tot atâtea părţi
cu tine nu ştiu nu ştiu nu ştiu nu ştiu nimic nu ştiu nu ştiu
mă rupi ca pâinea aceea fierbinte pe care nici cuţitul n-o taie curat

te rog strânge tu masa
vezi mai e pe-acolo scris un cântec
nu uita împarte-l şi pe el
doar pentru el am venit, nu-i aşa
împarte-l în două
una pentru acum alta pentru când voi fi fost plecată
şi între ele
“Crazy little thing called love
This thing called love I just can’t handle it
This thing called love I must get round to it
I ain’t ready
Crazy little thing called love”

sunt firimiturile după ce m-am invechit

(text repostat pentru Cudi)

7 gânduri despre „pâine, Queen şi ciorbă de perişoare

  1. Ciorbă de perișoare? Queen? Pâine caldă? Zâmbesc larg, nu te ridica, iau eu smântâna din frigider! O ciorbă ca asta te scoală de pe boală, îți drege ființa, te mântuiește!
    Delfinașule, tu scrii atât de frumos. De când ți-am citit matematica poeziei, îmi vine să-mi înghit cuvintele ca pe perișoare.

    Apreciat de 1 persoană

    1. stii, Iosif, iti dau dreptate. Nicio poza nu poate sa „transmita” gustul, mirosul. Tot ce poate face o poza e sa iti stimuleze imaginatia, dar nu poti avea complet senzatia aceea speciala care ti-o da Realul.

      Apreciază

  2. Chiar asta era ideea. Universul virtuala,le-a rapit si confiscat multora,(mai cu seama generatiei de dupa ’89) micile bucurii,placeri si satisfactii firesi,ce se regasesc din belsug pretutindeni pe Terra, înselându-le si atrofiindu-le perceptiile celor cinci simturi primare, fara sa mai pun la socotreala cel de-al saselea simt, care este cvasiinexistent, ceea ce provoaca speciei homo sapiens sapiens enorme pierderi ale valorilor vietii autentice suferinte, boli, stres, depresii, disperare,razboaie si acte de violenta care în final vor duce la realizarea selectiei naturale a speciei, în care indivizii cei mai adaptabili la aceste medii ale decadentei vor supravietui ajutati de Intelepciunea Adevarata Autentica care vine de sus… 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

