m’ars poetica la stomac

poezia se scrie când se înalţă din tine ceva ca o
crampă o tensiune o ascuţită durere de
undeva dinăuntrul articulaţiilor tale de muritor ordinar cu
prăfuită carcasa tuturor zilelor viselor speranţelor micilor
sau marilor digestii

poezia spuneam? poezia
dacă acesta e cuvântul universal
pentru limba crampelor durerilor înţepăturilor fără
justificare medicală

unii mi-or spune minimalist că un screamăt e
la fel şi o mică flatulenţă dată chinuit discret în public nu
ştiu dacă alţii or lăcrima sau pur şi
simplu jenaţi vor scoate batista

ah, da

batista asta se fâlfâie la balcon se pune sub genunchi la
periniţa se foloseşte pe motiv de othelo însă uneori
e semnul acela alb ca
te-am-înţeles-şi-dau-razboiul-de-o-parte-tu-de-cealaltă-eu
atunci cuvintele nu se mai luptă par că joacă şah
dar asta se întâmplă rar de regulă
când o poezie se scrie dintr-un om a ieşit categoric
un geamăt sau un hohot
depinde de felul mâncării de
felul aerului de
felul măruntului gest de a fi
pe undeva oarecine e unul împotriva tuturor cu final neaşteptat
tuturorul devine eu şi ciudat
eul nu mai e al meu după ce
o poezie s-a scris din
bla bla bla-motivele-menţionate-la-strofa-întâi

alţii mi-or spune cu bucle largi din degete litere
cuvinte blonde sau sterpe ce frumos ce bine promiţi cui promit
însă nici pe aceştia nu-i voi crede
mama lor de oameni eu le-am
vorbit pe limba mea i-am veselit pe
limba mea i-am beştelit le-am plâns ce nu au vrut sau
pur şi simplu vorba lui A.
am scris cu metafore ceva fără metafore
sau invers

asculta-voi şi pe aceia şi pe ceilalţi şi pe mine
din când în când o pastila mai trece o crampă mai un
fenilbutazon spunea cineva e un unguent la facerea lumii
să nu mai scârţâie nimic din balamale
să nu se-audă decât vântul cu-vântul oricum
e prea târziu pentru un bolnav incurabil
niscaiva stele pot să-i prelungească cel mult o iluzie două
dar nu lumea
nu rămâne decat o poezie două
în urma lui praful de pe silabe şi eventual
doar eventual
câte o gaşcă de puncte
puncte la stomac să digere ce-a mai rămas
nespus

(repostat)

Lasă un răspuns

