jurnal trecut de furtună

drumurile mele sunt întotdeauna adânci
(tulbure fiind – numai astfel mă pot decanta)

*
mă-nvârt după deget suviţă, bag seama târziu, un tic de pe vremea când eram copil şi mi-era teamă să spun

si uite că Intercity-ul iar nu opreşte la Roşiori iar o să mă certe Anton că n-am tras semnalul de alarmă
nu ştie că am mâinile ocupate pline ochi cu ochi gata gata să se răstoarne pe ape doar picioarele tropăie mărunţel a iarnă vreun pod suspendat legănat între clipe
dar cu picioarele nu poţi lăsa urme de-adevarătelea decât cel mult să ţi le bagi în pământ rădăcină de lemn la un capăt
şi asta o singură dată
evident

*
de ce mă nimeresc mereu într-un tren care urmăreşte încăpăţânat distanţele gările cu o singură linie

aşa mă poartă drumurile nu eu pe ele şi asta mă face praf în ochii lumii care stă pe margini

*
uneori se nimereşte o potecă
şi-atunci încep a merge pe ea cu paşi repezi flămândă nebună legată de coama cailor mei

vine să mă aleagă o vreme altminteri m-aş învârti perpetuu giratoriu
bunică-mea umbla noaptea călare prin vie cu puşca-n mâna eu de ce m-aş teme de hoţi
sau de sensuri
prin buzunar bate doar vântul şi inima altuia
n-are cine mi-o fura cum s-o fure e cusută pe dedesubt în carne vie

*
o secundă înţepenită pe banchetă într-un tren oarecare eu
şi cald prea cald pentru ianuarie
ies pe coridor nu se fumează, evident
timpul se opreşte anormal în câmp fără gară deschid uşa de la capătul vagonului mă sperie vântoasa năprasnică
n-ai fi bănuit-o dinăuntru geamurile prelingeau doar secunde murdare praful meu ales cerul larg deschis aşternut vineţiu cearcăne pe pământ rotocoale de paie alergând ca nebunele zici c-ar fi lacrimi dar nu sunt de uscată ce-s
uşa e gata să izbească reacţionez cumva la relanti trăgând piciorul un pas înapoi
doar un pas şi ce-ar fi
ce-ar fi dacă aş sări acum
în mine purtată precum rotocoalele acelea fără sens pe dinafară
nu sar
răstignită umbra de om curge drumul între două linii paralele centură de castitate cheia pierdută niciodată umbră altui drum

*
ascunsă-n palme aprind ţigara gestul e băieţos bravez cu siguranţă
mi-amintesc mesajul Alinei ai grijă e furtună în Europa se va opri în Carpaţi vor trece dincolo doar rafalele şi ciudat mă liniştesc
prea târziu pentru grijă asta e tot ce-am avut
furtună
şi-atât

*
trag cu sete clandestin din fumul albăstrui
uite că nu vine controlorul l-am vazut mai devreme un mustăcios masiv un urs îmbrăcat în albastru
l-aş fi privit blajin ursoaică în ochi şi-aş fi oftat patima grea fumatul ăsta
din bârlog sigur m-ar fi iertat la cât de lung mi-e drumul adormită iarna
zâmbesc ursuleşte îmi termin ţigara mă-ntorc pe locul meu
în compartiment un bărbat guraliv caută vorbă mă prefac adormită agaţă pe altcineva discuţii sterile ce mulţi bani au unii dom’le în ţara asta despre politică mici bere frigul curentul trenurile de odinioară şi

cumva nu-l mai aud

îmi zumzăie captiva din colivie i-au venit păsărelele dau ocol pe-afară o cheamă
sărmana stă ghemuită nebună nenorocită tremură câte-un geamăt o zbatere fâlfâie din cioturile ei de aripi şi asta face să sune totul ca un zumzet zvârrrr zvârrrr
degeaba
lumea ei nu-i nici acolo nici aici al ei e întotdeauna crepusculul întotdeauna nicăieri
marginea de drum un început al altuia şi tot aşa
gândul se-ntoarce numai în oglinzi retrovizoare atenţie obiectele văzute sunt mai aproape decât par

*
pe genunchi mersul trenurilor schimbă paginile dus fără-ntors
pe-afară e furtuna-din-Europa
brusc mi-e dor năprasnic de capătul drumului meu cel de la care-am plecat
însă nu mai am bani de alt bilet oricum trenul ăsta nu-ntoarce niciodată de bună voie

aţipesc resemnarea sensului unic

Lasă un răspuns

