(aproape) mioritică

cineva şi-a răsturnat căruţa chiar în ograda mea

(nu nu comenta acum accentul meu delicios de moldoveancă
sau regionalismele
nu
astăzi n-am chef să-mi pun frâie
)

mi-amintesc subit de dicţionarul eu-român de la optsprezece
– încă o pagină în lucru de prea mult timp – cuvântele mele în gura lumii –
da da lumea asta cândva explozia de la cernobîl
venită-n
cancerul de acum
de jur împrejur mor prea mulţi nasc prea multe
celule lipsite de inhibiții expunându-şi indecent bastarzii
da
mi-amintesc
cum tot pe atunci
vorbeam cu tata în cer pre singura limba cunoscută nouă
el spunea florin eu spuneam florina

îmi aparţin deopotriva şi unele şi altele
amestecate printre răzesismele oltenismele tătărismele
din sânge carisma antitetic monstru ocazional
pur uman altminteri sunt toată eu
amestecată
astăzi

zâmbesc amar dintre silabe corcite o paranteză
n-am forţa unei anomalii genetice
boom-ul care schimbă şi pune măşti
de ochii lumii închid paranteza

nişte cai ridică potcoave la cer
scârţâie osia fără poveste nimic nu este
trop trop răsturnare de nori
tot lemnul acesta scăpat de sub control
înmugurind
animalic verde necontrolat

nu
nu pot face nimic sunt cu braţele încrucişate
pe piept îmi cresc amintirile haotic pulsuri
cancerul n-are leac n-o spun
doar o gândesc

( poate că sunt ciobanul ne(sau re)semnat din mioriţa
un nuc de plumb singuratic între dealuri argiloase
la umbra căruia nu mai creste iarba
demult
)

cineva şi-a răsturnat căruţa în ograda mea
şi nu
fac
nimic

îl privesc pur şi simplu
contemplativ

aşa o fo’ sî hie

Lasă un răspuns

