alcoolemie (din ciclul „bere-după-vin”)

se făcea că ti-m-pul meu s-a îmbătat
atât de tare încât acum merge haotic
înainte înapoi înainte înapoi
to-n-tul ameţit în secunde înfipt i se împleticeşte limba în gură
rătăcit în memorie ca pe-un negativ al prezentului
fragmente din mine bubuie ocazional în baloane sterile
cuvintele

discontinuu amnezică nu mai recunosc visul
decât uneori ici-colo

*
de păsat nu-mi prea pasă de ce
sau unde şi când şi cine
elemente ieftine detalii de mucava
sufleurul to-n-tul cyrano de asfalt găurit
în căderi ocazionale de cuvinte roxane
spunând bancuri cu blonde şi cu poliţişti

şi ce dacă sunt pământul sfărâmat de sub carosabil?
din pumnii tăi mă scurg la fel ca din ai celorlalţi
dinaintea ta

nu ai înţeles niciodată
degeaba cârpeşti drumului câte o palmă întinsă de două ori pe an
tot se strică
e pierderea sensului unic într-o potecă lăturalnică ieftină
şi închisă

*
astă noapte am fost musafir la o nuntă
aveam bani de aramă înfipţi în piept flori de argint în talpă
treceam oricum
printre mese picurau pahare
de ţărână uşoară de casă de piatră
dansam uşor legănat un titanic vals
to-n-tul mă ţinea strâns de mijloc
eşti beat îi spuneam nuntaşii nu văd nu aud aceeaşi muzică
însă ti-m-pul meu ameţit mă calca mereu
pe-o altă bătătura
nu vedea nici el nu auzea aceleaşi sunete

purtam o mască de fericire şi toţi m-au crezut rudă cu mireasa
nu eram decât o oarecare în cădere liberă
bufonul invitat de umplutură între două ceasuri
perechea umbrei

spre ziuă
aveam tălpile umflate de zâmbet
şi buzunarele inimii goale
când am încercat să prind buchetul
s-a spart doar un pahar pe jumătate gol

n-a fost vina mea jur
to-n-tul mişca la relanti o idee un ac pe cadranul prea alb
şi n-am reusit s-o agăţ între două versuri
îmi tremurau mâinile prea tare
amândouă pe stânga

*
mahmură
nu ştiu cum de mai sunt
sau cum mai sunt

m-am trezit aici
primind printre gratii porţii anemice de cer

Lasă un răspuns

