în numele tatălui şi-al florii

să mă ierţi
în seara asta n-am putut să-ţi scriu
zăpezile verii îmi cresc din spinare
o coastă două trei garduri de jur împrejur
pe dedesubt rătăcesc ruginită cheia uimirilor
mâinile mele porţile nimănui închid lemnul în tăceri scârţâie balamale
eram semnul tău de întrebare m-am rătăcit
numărul de la poartă ba chiar poarta pare aceeaşi
eu nu
n-am să-ţi scriu
pentru că vreau să-mi amintesc
puţin din mine din tine mai puţin
să cresc înapoi cine sunt
cumva

*
în seara asta
ţin între degete o florină uscată ierbar între palme primăvara
nişte zile planşe de botanică dintr-o carte a tatii
uşor îngălbenită cam veche desigur eu
am acum toate cărţile le port în mine deşi unele nu le înţeleg
nu încă
mai am puţin până la capăt simt
încă puţin
aşa cum unele flori mai au mirosul cuvintelor tale
altele doar forma lor cuminte prea târziu şi ţie şi lui
v-am promis prea târziu
că mereu îl voi lua cu mine
că mereu te voi lua cu mine
şi-a plecat înainte să m-audă
şi-ai plecat înainte să m-auzi
cum pe toate de atunci
semnez cu singurul nume cu care m-am botezat singură
şi pentru că nu îl ştiţi
nu mă mai chemaţi
înapoi

în seara asta mama are nume de floare
iar am uitat să o sun poate maine
poate mai culeg puţin din mine
şi mă fac mamă în locul ei
să ne cheme la fel pe nume tata şi tu
poate măcar atunci ea va fi mândră
că fata scrie poezie şi-o crede pe cuvânt

de treizeci şi trei de ani îi promit că-n fiecare primăvară
voi veni şi-i voi aduce viorele
se strâmbă de fiecare dată că-s mofturi dar ştiu că m-aşteaptă
ştiu asta de fiecare dată când vin acasă

îţi lipsesc mamă şi mie-mi lipsesc

*
viola odorata tu scilla bifolia eu lumea ne confundă
deşi suntem categoric familii diferite o ştim amândoi
eu îţi cresc întotdeauna sălbatic în păduri de foioase
tu în grădini sau liniştit la marginile mele
însă cred că asta
neapărat trebuie să se fi întâmplat primăvara
nu azi

*
azi sunt aici o altă femeie
singură cu numele tatălui îşi caută nume de floare
cu care să poată scrie
de mâine

Lasă un răspuns

