abureli pe o ceașcă de ceai

albastră o tăcere de porţelan strecurată pe-o aţă
la un capăt stă agăţată de un deget pe buze s-o guşti
e un pliculeţ cu esenţe
(linişte frântă sporadic de plescăitul limbii cling-cling uniform circulare foneme apar printre dinţi)
un oftat graţios de gânduri cochete şi roz
pe sinapsele zilei serpuiesc ore de abur fierbinte
numai bune de turnat pe cuvinte

mi-e pofta să simt pe retina mi-e poftă să-ntind
untul pe-o idee uscată crocantă
adevărul de la five o’clock e pe fundul ceștii
înghit cu sughiţuri cuminţi şi mă sorb încet în aşteptare
peste silabe încă o foaie lăsată să cadă

pic-pic pic-pic
poezie mi se prelinge
pic-pic
vers mi se prelinge
în farfuriuța lumii de dedesubt

ce poftă mi-e ce zgârcită sunt să adun de pe margini
silabe ce-au supt la o ţâţă de stele cu lapte picurate-n ceașcă
şi-aş mai sorbi o rimă dar din spirit de frondă
nu scriu decât o înjurătură pe-alături rotundă

o floare albastră pictată pe faţă tăcerea îmi creşte pe deget pe gură
un abur ce stă ca pe ace o oră o tură
se-nvârte
şi-atât

de-un alb delicat până la transparenţă, gestul prin care serveşti
mă răstoarnă şi mă risipeşte
cu adevărurile mele cu tot

Lasă un răspuns

