Visul trece. Zilele rămân.

Mi-s ochii mori de vânt înţepenite
Nu suflă astăzi gândul printre ele
Sunt ani secundele îmbătrânite
Și niciun vis n-a mai ajuns la stele.

M-aşezam cuminte la gura ta şi-ascultam zîmbind cum îmi ghiceşti în pleoape
mi-era bosforică apa, un mal era la-tine
pe celalalt mă treceai înot cu priviri bizantine
prin tine-un azi spre-un alt-mâine

Și-a tot trecut din vreme peste riduri
Crescute reci în palme port cocioabe
Cu  pleoape ridicate trist ca ziduri
Pe umeri folosiţi doar ca tarabe

Ce stranie seara mi-era cu tine
ascultam ascunsă-n mânecă asul nu traversase încă strâmtoarea de tarot
o carte pe frunte ţi-era norocul
sorocul

Trec zilele amorfic zămislite
Prin degete de Robinson ratat
Revarsă doar bulimic înzecite
Mesajele de naufragiat

Un zâmbet ai înşirat la picioare
ecoul de pe un mal pe altul să-l trec pe ghicite legată la ochi
fără teamă fu saltul

Ca Don Quijote fără cal si spadă
E fără sens azi gândul, și e rece
Jarul din vis e stins, arsă monadă,
S-a spulberat. Realul mă petrece.

Atât de caldă ceaşca ta din geană stăteam cuminte când mă ghiceai
alegeai la întâmplare o vorbă şi-o puneai pe covor
aladinule, de ăsta-mi erai, intrai pe ușă bărbat apoi deschideai fereastra
încă un zbor
vrăjitor

Mi-e vremea ostenită. Amintirea
E scoasă ieftin astăzi la vânzare.
La preț mai bun se vinde amăgirea 
Iar tot ce-i vis se trece la casare.

La plecare
-ai ghicit-
nu trânti uşa pe care ai intrat

în picioare
am somnul izit
legănat de covoare
Te rog!

Lasă un răspuns

